الگوریتم های گوگل برای محتوای متنی
الگوریتم گوگل چیست؟ معرفی 17 تا از مهمترین الگوریتمهای گوگل در سال 2025 راست چین
هدف از ایجاد آن این بود که کاربر تجربه بهتری در سایت داشته باشد و در تلفن همراه بهتر از سایت شما استفاده کند. بعضی از سایتها هستند که داخل تلفن همراه وضعیت خوبی ندارند و انگار که شما نمیتوانید همه مطالب را مطالعه کنید؛ مخصوصاً اگر با یک تبلیغ مواجه شوید که کاملاً همه چیز از دسترس شما خارج میشود. این الگوریتم به گونهای طراحی شده که سازگاری صفحه وب سایت را با گوشی همراه و تبلت بررسی میکند که اگر با آن سازگاری نداشته باشد، آن را کم کم از نتیجه جستجو کمرنگ کرده و به مرور حذف میکند. هدف این الگوریتم ارتباط راحت و دسترسی سریع کاربران با وب سایت شما از طریق پلتفرم موبایل است. موبایل فرندلی بودن فاکتوری است که در حال حاضر اهمیت بالاتری برای گوگل نسبت به نسخه دسکتاپ دارد. همچنین کرالرهای گوگل بهخوبی میتوانند سایتهایی که تبلیغات آزاردهندهای در ابتدای صفحه خود قرار دادهاند را شناسایی کنند و بهعنوان یک فاکتور منفی در رتبهبندی درنظر بگیرند.
برای اینکه از جریمه گورخر در امان بمانید، باید یک فروشگاه اینترنتی امن و قابل اعتماد ایجاد کنید و اطلاعات تماس و سیاستهای بازگشت کالا را به طور شفاف بیان کنید. مام با استفاده از هوش مصنوعی پیشرفته، به درک بهتر زبان طبیعی و بهبود نتایج جستجو در چندین زبان و قالب پرداخت. این الگوریتم به گوگل کمک کرد تا عبارات جستجوی پیچیده را بهتر درک کند و نتایج مرتبط تری را در چندین زبان و قالب، از جمله متن، تصاویر و ویدئو، ارائه دهد. پنگوئن با هدف مبارزه با لینک های اسپم و تکنیک های کلاه سیاه سئو، به بهبود کیفیت نتایج جستجو کمک کرد. این الگوریتم سایت هایی را که از لینک های اسپم یا تکنیک های کلاه سیاه برای بهبود رتبه خود استفاده می کردند، جریمه می کرد.
خدمات ما شامل طراحی وب، تولید محتوا سایت، سئو، PPC، SMM و بازاریابی محتوا به ویژه برای شرکت های نوپا و شرکت های تازه تاسیس است. گوگل توجه دارد که سایتها باید از منابع معتبر و قابل اعتماد برای تولید محتوا استفاده کنند. این به این معناست که سایتها باید از منابعی معتبر و با اعتبار بالا برای ارائه اطلاعات استفاده کنند و اطلاعات خود را به طور صحیح و دقیق ارائه دهند، به جای استفاده از محتوای کپی یا اطلاعات نادرست. قبل از کافئین، گوگل از روشی به نام Web Crawling برای ایندکسگذاری صفحات وب استفاده میکرد. در این روش، رباتهای گوگل به طور دورهای از صفحات وب بازدید کرده و محتوای آنها را ایندکس میکردند.
حساسیت گوگل در رتبه دهی صفحاتی که موضوع آنها سلامت و پول افراد است، باعث به وجود آمدن الگوریتم E-A-T شد. الگوریتم E-A-T مخفف “تخصص (Expertise)، اعتبار (Authoritativeness) و اعتماد(Trustworthiness)” است. برای برآورده کردن فاکتور اول این الگوریتم یعنی تخصص، نیاز است که نویسنده محتوا دانش و تخصص کافی برای تولید محتوای تخصصی را داشته باشد؛ و محتوای تولید شده در حوزه کسب و کار سایت به عنوان یک منبع موثق یاد شود. برای موفقیت در فاکتور دوم این الگوریتم یعنی اعتبار، سایت باید مرجعیت و اعتبار لازم در حوزه کاری خود را داشته باشد. کیفیت محتواهای منتشر شده در سایت، داشتن خلاقیت در نوشتن محتواهای تخصصی و بک لینکهای با کیفیتی که سایت دریافت میکند اعتبار محتوای شما را نزد گوگل بالا میبرد.
اگر بتوانید در ذهن و قلب مخاطب جایگاهتان را پیدا کنید، باعث میشوید نام برندتان در صفحه نتایج جست و جو جوری بدرخشد که کاربر ناخودآگاه به سمت سایت شما کشیده شود و به راحتی روی لینک شما کلیک کند. سعی کنید لینکهایی که انتخاب میکنید در راستای محتوا باشد، ممکن است یک عنوان جذاب عدهی زیادی را جذب کند اما گوگل به دنبال کشف ارتباطهای معناییست پس به هماهنگی مفهوم لینکها، محتوای سایت و استفاده درست از انکر تکست ها دقت کنید. اگر تا به حال عادت کرده بودید مثل رباتها فکر کنید و یا مدام از کلمات کلیدی مشخص در متنتان استفاده کنید، حالا کافیست به ذهن طبیعی و انسانی خودتان برگردید و همانطور که فکر میکنید بنویسید. ذهن ما با شنیدن هر کلمه دایرهای از کلمات هممعنی و مرتبط با آن را به یاد میآورد و خیلی وقتها عبارتهای با طول متوسط و توصیفی به جای برخی کلمات به ذهنمان میرسد که میتواند محتوای ما را جلو ببرد. پس بین کلمهها پل بزنید، ترکیبسازی کنید، خلاق باشید و به ذهن طبیعی انسان نزدیک و نزدیکتر شوید.
الگوريتم دزد دريايي با دامنه شما کاری ندارد و بیشترین تاثیر را بر روی صفحات سایت شما در نتایج جستجو خواهد گذاشت. این الگوریتم گوگل هیچگاه صفحات سایت های کپی کننده را از نتایج حذف نمیکند، بلکه فقط رتبه آنها را در نتایج جستجو به شدت کاهش میدهد. اکثرا فکر میکنند سندباکس، الگوریتمی است که سایت را مدتی جریمه میکند و از پیشرفت جلوگیری می کند؛ اما اصلا اینطور نیست! سندباکس با در اختیار گذاشتن این زمان به شما کمک میکند تا اسپمها و روشهای کلاه سیاه را از سایت خود حذف کنید و به صورت اخلاقی آن را بهبود ببخشید. با توجه به دوره ای که در سندباکس قرار دارید میتوانید برای بهبود وبسایت خود تلاش کنید.
جالب است که این تنها الگوریتمیاست که فقط یک حوزه و موضوع مشخص را هدف گرفته؛ حوزه پزشکی و احتمالاً دلیل آن حفظ کاربران از اطلاعات پزشکی غلط و اشتباه است. این بهروزرسانی در سال 2018 در همه کشورها و همه زبانها اعمال شد و همه وبلاگها، سایتهای پزشکی، سبک زندگی و مشاورین سلامت را شامل شد. هرچند نیمیاز سایتهایی که تحت تأثیر قرار گرفتند هم موضوعاتی غیرپزشکی و سلامتی داشتند. در سال 2016 گوگل بعد از الگوریتمهای ونیز و کبوتر، از الگوریتم صاریغ برای سرچ محلی پردهبرداری کرد تا یک پرده دیگر نیز در باغ وحش مجازی خود داشته باشد. بعد از این بهروزرسانی دیده شدن در سرچ محلی برای برخی کسب و کارهایی که در رتبهبندی کلی گوگل نمیتوانستند رتبه خوبی به دست بیاورند سادهتر شد تا کاربران هم راحتتر بتوانند به کسب و کارهای نزدیک خود دست پیدا کنند. بنابراین با این آپدیت رتبهبندی سرچ محلی کاملاً از رتبهبندی سرچها جدا شد و تغییرات زیادی در نتایج سرچ محلی به وجود آمد.
به عبارت دیگر، گوگل با استفاده از الگوریتم گورخر، تلاش میکند تا محیطی امن و قابل اعتماد را برای کاربران ایجاد کند تا بتوانند با اطمینان خاطر به خرید آنلاین بپردازند. این الگوریتم به عنوان یکی از مهمترین الگوریتمهای گوگل شناسایی میشود که از طریق آن رتبهبندی صفحات سایت را به انجام میرسانند. در گذشته یعنی همان زمانهایی که این الگوریتم تازه روی کار آمده بود، آنها را بر اساس تعداد لینک دنبال کننده از سایتهای دیگر ارزیابی میکردند که همین باعث میشد یک صفحه نسبت به وب سایت دیگر اعتبار بالاتری دریافت کند. در نتیجه صفحاتی که لینکهای بیشتر دریافت میکردند و ارتباطات بیشتر داشتند، قطعاً به ارزش بیشتری میرسیدند. چند سال بعد از اینکه این راهاندازی اتفاق افتاد، الگوریتمها از طریق گوگل ارتقا پیدا کردند و یک سری عوامل و فاکتورهای جدید برای ارزیابی به آنها اضافه شد.
الگوریتم پاندا که در سال ۲۰۱۱ توسط گوگل معرفی شد، اولین الگوریتم رسمی بود که به طور خاص بر کیفیت محتوای صفحات وب تمرکز داشت. هدف اصلی این الگوریتم، پایین آوردن رتبه وبسایتهایی بود که محتوای بیکیفیت، غیرمرتبط یا اسپم داشتند و در مقابل، رتبه وبسایتهایی که محتوای باکیفیت، مفید و مرتبط با نیاز کاربران تولید میکردند را ارتقا میداد. الگوریتم پیج لیاوت به منظور ارائه نتایج جستجوی مرتبطتر و باکیفیتتر به کاربران طراحی شده بود. هدف اصلی این الگوریتم، مبارزه با وبسایتهایی بود که از چیدمان نامناسب صفحه و تبلیغات بیش از حد استفاده میکردند و تجربه کاربری ضعیفی را برای کاربران ارائه میدادند. الگوریتمهای گوگل سیستمهای پیچیدهای هستند که برای رتبهبندی صفحات وب بر اساس کیفیت و ارتباط آنها با جستجوی کاربران طراحی شدهاند. این الگوریتمها به بهبود نتایج جستجو کمک میکنند تا محتوای با کیفیت و مرتبط به کاربران ارائه شود.
تمامی زمان ها گوگل به تجربه کاربری و راحتی کاربران اهمیت زیادی میداد، اما از سال 2016 این اهمیت چندین برابر شد و الگوریتم هایی را ارائه داد که به شرح زیر میباشند. در سال 2008، Google Suggest یا همان Autocomplete معرفی شد و هدف اصلی آن افزایش سرعت دسترسی به نتایج جستجو بود و از فناوری Ajax نیز برای بروزرسانی لحظهای لیست پیشنهادات بدون بارگیری مجدد صفحه استفاده میشود. این الگوریتم از تکنیکهای یادگیری ماشین بهره میبرد تا با تحلیل دادههای زیادی از محبوبیت عبارات جستجو، عبارات مشابه و سابقه جستجوی کاربر، پیشنهادات جستجوی مرتبط ارائه دهد. این الگوریتم عبارت تایپ شده توسط کاربر را حدس زده و یک لیست پیشنهادی از جستجوهای مرتبط ارائه میکند. Page Authority گوگل یک الگوریتم است که در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۱۲ به منظور جلوگیری از تبلیغات بیش از حد در وبسایتها راهاندازی شد. این الگوریتم توسط شرکت نرمافزار سئو به نام Moz توسعه یافته است و اعتبار صفحات را در مقیاس لگاریتمی از 0 تا 100 نمرهبندی میکند.
الگوریتمهای گوگل به دنبال افزایش رتبه سایتهای با ارزش و محتوای کاربرپسند میباشند. این سایتها دارای محتوای اصلی و باکیفیت هستند که با موضوعات جستجوی کاربران همخوانی دارد. با شناسایی و افزایش رتبه این سایتها، الگوریتمها به دنبال ارائه بهترین و مطلوبترین نتایج جستجو به کاربران هستند. این تغییر نشان میدهد که گوگل به سمت بهبود تجربه کاربری کاربران موبایل حرکت کرده و اهمیت بیشتری به سایتهایی میدهد که برای نسخههای موبایل بهینه شدهاند. برای وبمسترها و صاحبان سایتها، این به این معناست که باید به طراحی و بهینهسازی صفحات خود برای نمایش در دستگاههای موبایل توجه ویژه داشته باشند تا بتوانند در رتبهبندی گوگل موفق باشند و بهبود یافته در جستجوهای موبایل به دست آورند. الگوریتم مدیک (Medic Algorithm) که در سال ۲۰۱۸ توسط گوگل معرفی شد، بهطور ویژه بر روی صفحات و سایتهای مرتبط با حوزه پزشکی و بهداشت تأکید دارد.
با استفاده از تکنیکهای سئو مطابق با آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل، میتوان رتبه وبسایتها را بهبود داد و در نتیجه، ترافیک بیشتری به دست آورد. در این مطلب به بررسی کامل انواع الگوریتمهای Google پرداختیم و درباره تاریخچه و کاربرد هرکدام از این الگوریتمها گفتیم. ممنون از اینکه تا انتهای این نوشته همراه ما بودید؛ در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر یا پیشنهاد، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. گوگل هر ساله تغییرات مختلفی را در الگوریتمهای خود اعمال میکند تا بهبودهای لازم در تجربه جستجو و بهینهسازی سئو اعمال شود. آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل تا سال ۲۰۲4 شامل بهروزرسانیهایی مانند تقویت یادگیری ماشین و هوش مصنوعی برای درک بهتر نیازهای کاربران، بهبود تجربه کاربری و افزایش تمرکز بر امنیت و حریم خصوصی کاربران است.
به این معنی که اگر شما در یک نقطه از شهر باشید، نتایجی که میبینید ممکن است با نتایجی که فرد دیگری در نقطه دیگری از همان شهر میبیند، متفاوت باشد.علاوه بر این، الگوریتم موش کور تلاش میکند تا نتایج تکراری را هم حذف کند. بهعنوان مثال اگر یک کسبوکار چندین صفحه در گوگل مای بیزینس (Google My Business) با اطلاعات مشابه داشته باشد، موش کور ممکن است فقط یکی از آنها را نمایش دهد. با همین ویژگی، محتواهای جدید و همچنین محتواهای بهروزرسانی شده، اولویت بیشتری پیدا کردند؛ موضوعی که در سال بعد، با الگوریتم تازگی محتوا، تکمیلتر شد. یکی از الگوریتم های گوگل که وب سایتهای تازه راهاندازی شده بهشدت با آن مشکل دارند. اما گوگل بر اساس الگوریتم سندباکس ممکن است تصمیم بگیرد تا محتواهای آن را بهصورت موقت در رتبههای بالایی نشان ندهد. این فرایند به گوگل کمک میکند تا کیفیت و اصالت وب سایت را به مرور زمان ارزیابی کند.
الگوریتم فرشنس باعث شد تا نتایج رتبهبندی برای کوئریهایی که هدف کاربر از وارد کردن آن، دیدن محتوای جدیدتر است، بر اساس زمان مرتب شود. در واقع به گوگل کمک کرد تا برای برخی از کوئری ها که قصد کاربر از جستجویشان دیدن محتوای جدید بود این محتواهای جدید در نتایج جستجو نشان داده شوند. Mobile-First Indexing روشی است که گوگل از سال 2016 از برای خزیدن و فهرستبندی وبسایتها استفاده میکند. در این روش گوگل ابتدا نسخه موبایل وبسایت را بررسی و فهرستبندی میکند و آن را برای رتبهبندی در نتایج جستجو به کار میگیرد. الگوریتم Mobilegeddonدر سال 2015 توسط گوگل معرفی شد تا اولویت را به وبسایتهای که سازگاری بیشتری با موبایل (ریسپانسیو) دارند بدهد.
این راهنما تأکید دارد که سایتها باید بر اساس سه عامل اصلی، یعنی تخصص، اعتبار و قابلیت اعتماد، محتوا تولید کنند تا بتوانند در جستجوهای گوگل رتبه بالا و در نتیجه دسترسی به بیشترین کاربران را داشته باشند. از زمان معرفی الگوریتم موبایل فرست ایندکس، گوگل ابتدا نسخه موبایل وبسایتها را ایندکسگذاری میکند و از آن به عنوان نسخه اصلی برای رتبهبندی استفاده میکند. در فرآیند رتبهبندی، گوگل به عوامل مختلفی مانند سرعت بارگذاری صفحه، خوانایی محتوا و سهولت استفاده در موبایل توجه میکند. اگرچه نسخه موبایل در اولویت است، نسخه دسکتاپ وبسایتها هنوز هم اهمیت دارد و گوگل از آن برای ارائه اطلاعات کاملتر به کاربران استفاده میکند. به عنوان مثال، برای صفحات خبری که به طور مرتب با اطلاعات جدید بهروزرسانی میشوند، اهمیت بیشتری دارد تا صفحات وبلاگی که به طور دورهای بهروزرسانی میشوند.
الگوریتمهای گوگل به هر یک از این عوامل وزن مشخصی اختصاص میدهند و از آنها برای محاسبه رتبهبندی استفاده میکنند. الگوریتم رنک برین به گوگل کمک میکند تا جستجوهای کاربران را بهتر درک کرده و نتایج مرتبطتری ارائه دهد. این الگوریتم علاوه بر کلمات کلیدی، به معنای پشت جستجوها، موقعیت جغرافیایی، زمان و رفتار کاربران توجه میکند. بهجای تطابق ساده کلمات، رنک برین مفهوم جستجو را درک کرده و صفحاتی که بهترین تطابق با آن مفهوم دارند، نمایش میدهد. در نهایت، رنک برین سیگنالهای تجربه کاربری را برای رتبهبندی بهتر در نظر میگیرد.
این الگوریتم به منظور شناسایی و جریمه سایتهایی که به دنبال سوءاستفاده از جستجوهای حساس و اسپمگونه هستند، طراحی شد. الگوریتم Payday Loan بیشتر بر روی سایتهایی تمرکز دارد که در حوزه وامهای کوتاهمدت و سایر موضوعات اسپم فعالیت میکنند، تا جلوی فعالیت آنها در نتایج جستجو گرفته شود. گوگل سندباکس در سال در اوایل دهه 2000 معرفی شد و یک فیلتر موقت بود که سایتهای جدید را تحت نظارت قرار میداد و مانع از آن میشد که سایتها در ابتدای فعالیت خود، به سرعت در نتایج جستجو رتبه بگیرند. هدف اصلی این الگوریتم جلوگیری از رشد ناگهانی و اسپمگونه سایتهای تازه تاسیس بود. معمولاً سایتها بعد از مدت زمانی از سندباکس خارج میشدند و رتبههای واقعی خود را به دست میآوردند.
فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می کند. در حقیقت الگوریتم ها به شکل ریاضی هستند که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود تا زمانی که به این داده ها کاربر احتیاج داشته باشد. الگوریتم MUM یا “مدل چندوظیفهای متحد” به گوگل کمک میکند تا جستجوهای پیچیدهتر را بهتر درک کند. برای بهرهمندی از این الگوریتم، محتوای جامع و کاملی تولید کنید که به نیازهای پیچیدهتر کاربران پاسخ دهد و از انواع رسانهها مانند تصاویر و ویدیو نیز استفاده کنید.
الگوریتم Page Layout بررسی میکند که چه مقدار از صفحه اصلی در بالای صفحه با تبلیغات پر شده و چنانچه تبلیغات از حد مشخصی بیشتر باشد، سایت ممکن است جریمه شود. این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ و با هدف بهبود نتایج جستجو از طریق شناسایی وب سایتهای معتبر و مرتبط در یک حوزهی خاص بود. Hilltop به جای بررسی تمامی وبسایتها، بر صفحات تخصصی (Expert Pages) تمرکز میکند. برای مثال، اگر یک وبسایت دانشگاهی به مقالات علمی لینک دهد، آن لینکها در الگوریتم Hilltop بهعنوان معیار اعتبار در نظر گرفته میشوند. بهروزرسانی مرغ مگس خوار یکی از الگوریتمهای جدید گوگل در زمان خود محسوب میشد.
جالب است بدانيد که اين الگوریتم در آپديت هاي بعدي به جاي بررسي صفحات اصلي سايت شروع به نظارت بر روي كل صفحات سايت ها نموده كه این كار باعث بالا رفتن كارايي در نتايج جستجو شد. سلام حسین جانوقتتون به خیرالگوریتم پنگوئن برای شناسایی لینکسازیهای اسپم و غیرطبیعی هست و این موضوع رو هم میتونه متوجه بشه. گوگل با این رویکرد که سایتهای حوزه سلامت، مالی و حقوقی حساسیت بالایی دارند و مستقیما با جان و مال افراد در ارتباط هستند، دستورالعملی را تحت عنوان E-A-T منتشر کرد. E-A-T در واقع مخفف سه کلمه Expertise، Authoritativeness و Trustworthiness است و به وضوح روی تخصص، اعتبار و اعتماد تاکید دارد. این الگوریتم برای بهبود کیفیت محتوا و جلوگیری از کپی برداری و محتوای تکراری استفاده می شود.
الگوریتمهای گوگل با توجه به عوامل مختلفی نظیر محتوای با کیفیت، لینکهای ورودی، و عوامل رفتاری کاربران صفحات وب را رتبهبندی میکنند. بنابراین، بهینهسازی وب سایت با تولید محتوای جذاب و ارزشمند، ایجاد لینکهای ورودی از منابع معتبر، و بهبود تجربه کاربری میتواند تأثیر بزرگی بر موفقیت و رتبهبندی یک وب سایت در نتایج جستجو داشته باشد. با درک عمیق از کارکرد الگوریتمهای گوگل، میتوانید بهینهترین راهکارها را برای بهبود رتبهبندی وب سایت خود در SERP اجرا کنید. در این مطلب از دی ام اوشن، به طور خلاصه به لیست کاملی از الگوریتم های گوگل که بر تولید محتوا تاثیر میگذارند، میپردازیم و توضیح میدهیم که هر کدام چه نقشی در رتبهبندی صفحات وب دارند. با این حال، با تمرکز بر تولید محتوای باکیفیت، مفید و مرتبط با نیاز کاربران و رعایت اصول سئوی سفید، میتوانید شانس خود را برای کسب رتبههای برتر در نتایج جستجو و جذب مخاطب هدف به طور قابلتوجهی افزایش دهید.
الگوریتم فرد در سال 2017 منتشر شد و بر لینکهای تبلیغاتی، خرید بک لینک و کیفیت محتوای سایتها متمرکز بود. در واقع سایتهایی که تبلیغات بیشازحد، محتواهای بیکیفیت و لینکهای افیلیت (لینک به سایتهای فروشگاهی) بیشازحد به کار میبرند توسط الگوریتم فرد جریمه میشوند. این الگوریتم با بهرهگیری از الگوریتم PageRank گوگل، تلاش میکند صفحات وب معتبر و متخصص را شناسایی کرده و آنها را در نتایج جستجو به ترتیب اهمیت معرفی کند. الگوریتم های گوگل به طور مداوم در حال به روز رسانی و بهبود هستند تا اطمینان حاصل شود که نتایج جستجو بهترین و مرتبط ترین نتایج برای کاربران هستند. با استفاده از این الگوریتم ها، گوگل سعی می کند تا به کاربران خدمات بهتری ارائه کند و آنها را در پیدا کردن اطلاعات مورد نیازشان یاری کند.
علاوه بر الگوریتم تازگی محتوا، الگوریتمهای دیگری نیز بر رتبهبندی صفحات وب در نتایج جستجو تاثیر میگذارند. این الگوریتم با شناسایی و رتبهبندی صفحات وب بر اساس تاریخ انتشار، بهروزرسانی و مرتبط بودن با جستجوی کاربر عمل میکرد. به این ترتیب، صفحاتی که به تازگی منتشر شده بودند یا به طور مرتب با اطلاعات جدید بهروزرسانی میشدند، شانس بیشتری برای کسب رتبههای برتر در نتایج جستجو داشتند. همچنین صفحه شما باید به گونهای طراحی شده باشد که استفاده از آن برای کاربران آسان و لذتبخش باشد. بک لینک ها از وب سایت های معتبر می توانند به افزایش اعتبار و رتبه بندی صفحه شما کمک کنند. در این مدت، صبور باشید تا شانس خود را برای کسب رتبههای برتر در نتایج جستجو و جذب ترافیک بیشتر به وبسایتتان افزایش دهید.
الگوریتم E-A-T گوگل یکی از مهمترین شاخص هایی است که گوگل برای تعیین اینکه آیا محتوا برای خوانندگان ارزشمند است یا نه استفاده میکند. البته بسیاری از کارشناسان EAT را الگوریتم نمی دانند و آن را یک شاخص ارزیابی کیفیت می دانند. با توجه به نام این الگوریتم، میتوان دریافت که به قسمتهای بالایی صفحات سایت کار دارد اما اسلايدر ها مورد هدف اين الگوريتم نيستند. در هر صورت هر محتوای کپی شده ای داشته باشید، از طرف گوگل توسط این الگوریتم شناسایی و جریمه می شوید. البته منظور ما از این الگوریتم، بهروزرسانی که در تاریخ هفتم مارس 2017 منتشر شده است.
در راستای دو فاکتور قبلی، اعتبار هم از نیازهای محتوایی است که در این حوزه تولید میشود. نویسنده معتبر، اطلاعات درست و کاربردی و استفاده کردن از منابع معتبر بهجای کپی مطالب، فاکتور اعتبار را در نگاه گوگل تعریف میکند. از نگاه گوگل و E-A-T، سایتی که در میان سایر کسبوکارها قابل اعتماد باشد، میتواند برای کاربران هم اطمینان را فراهم کند. گورخر، هشدار بسیار مناسبی برای سایتهای فروشگاهی بود که بدون توجه به کاربر و نیاز آن فعالیت میکردند و خدمات بیکیفیتی را ارائه میدادند. برای مثال، یک نقد و بررسی محصولی که توسط فردی نوشته شده است که از آن محصول استفاده کرده و تجربه شخصی دارد، مورد تأیید و اعتماد گوگل قرار میگیرد.
3- جمعآوری و گلچین کردن محتوااگر اهل جمعآوری مطلب از وبسایتهای مختلف هستید و از هر مطلب یک قسمت برمیدارید و گلچین میکنید، باید بدانید پانداها هر کدام از آن مطالب را به شکل کامل خواندهاند و حالا به یک گلچین راضی نمیشوند. 2- تکرار حرفهای قبلی با کپی کردن محتواپانداها مثل هر کس دیگری دوست ندارند یک متن را برای بار چندم بخوانند، بنابراین حتی اگر بیست درصد مطلب شما تکراری باشد، آنها دیگر رغبتی به خواندن نخواهند داشت. به بیان سادهتر، الگوریتم گوگل دست نامرئی جستجوهای ماست؛ همواره در حال پالایش و مرتبسازی نتایج، تا ما با کمترین تلاش، به بهترین پاسخ برسیم. برای اطلاع از آخرین الگوریتم های گوگل و تغییراتی که در نسخههای قبلی الگوریتمها ایجاد شدهاست، میتوانید به سمینارهای رسمی گوگل و همچنین صفحهی گوگل ویژهی توسعه دهندگان وب مراجعه نمایید. الگوریتم EMD چیست؟ به دلیل تاثیر بسیار زیاد سئو سایت بر روی رتبه بندی صفحات، برخی از افراد به سراغ روشهای سودجویانه میروند تا به نفع خودشان از روشهای غیراصولی، به بهینه سازی سایت بپردازند. الگوریتم EMD که مخفف شده عبارت Exact Match Domain بوده، به دامنه دقیقا مرتبط ...
همچنین، استفاده از روشهای سئو “کلاه سیاه” مانند پر کردن کلمات کلیدی به طور غیرطبیعی یا پنهانسازی متن باید اجتناب شود تا از جریمههای احتمالی جلوگیری گردد. الگوریتم گوگل مجموعهای از قوانین و دستورالعملهاست که موتور جستجوی گوگل با استفاده از آن برای رتبه بندی صفحات وب و نمایش در نتایج جستجو استفاده میکند. وجود این الگوریتم به گوگل کمک میکند تا صفحات وب را بررسی و رتبهبندی کند تا بهترین و مرتبطترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. جدیدترین الگوریتم گوگل پیچیده و همیشه در حال تغییر هستند، اما هدف نهایی آنها ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران است. الگوریتم های گوگل، مجموعه ای پیچیده و پویا از قوانین و فرمول های ریاضی هستند که موتور جستجوی گوگل از آن ها برای تعیین رتبه و نمایش طراحی سایت ها در نتایج جستجو استفاده می کند. این الگوریتم ها، قلب تپنده گوگل محسوب می شوند و با تکامل پیوسته خود، تلاش می کنند تا بهترین و مرتبط ترین نتایج را در اختیار کاربران قرار دهند.
با شرکت در دوره رایگان شاتل، با برنامه نویسی و هوش مصنوعی به صورت کامل آشنا میشی،۴ پروژه عملی انجام میدی و در انتهای دوره مدرکش رو هم دریافت میکنی! ما در آیولرن با دورههای جامع برنامه نویسی و هوش مصنوعی ، شما را به بهترین ها در این عرصه تبدیل میکنیم. هوش مصنوعی قوی یکی از انواع هوش مصنوعی است و سیستمی است که قابلیت تفکر، استدلال و یادگیری مشابه انسان را دارد. برخلاف هوش مصنوعی ضعیف، این سیستمها میتوانند دادهها را پردازش کنند، تصمیمگیری کنند و خود را با موقعیتهای جدید وفق دهند. هوش مصنوعی محدود که به آن هوش مصنوعی ضعیف (Weak AI) نیز گفته میشود، نوعی از هوش مصنوعی است که تنها برای انجام وظایف خاص و مشخص طراحی شده و خارج از آن وظایف توانایی تفکر یا یادگیری ندارد.
گوگل رقص به گوگل امکان میدهد تا تغییرات جدید الگوریتمی را آزمایش کرده و عملکرد آنها را قبل از اعمال در مقیاس بزرگتر ارزیابی کند. اما مسئله این بود که وبسایتهایی که تا آن زمان طراحی شده بود، برای نمایش داده شدن در موبایل بهینه نبودند. در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنشگرا (Responsive) در توسعهی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکسالعمل نشان داده و تلاش کرد تا وبسایتها را مجبور کند تا بهصورت Responsive طراحی شوند. این الگوریتمها چه هستند، هر کدام چه اثری روی رتبهی گوگل میگذارد و چطور میتوانیم از آخرین آپدیت های گوگل باخبر شویم، موضوعاتی است که میخواهیم در این مطلب از بخش آموزش سئو بلاگ پارسپک در مورد آن توضیح دهیم. اولیت این الگوریتم جدید گوگل، سایت هایی است که ریسپانسیو هستند و روی موبایل و تبلت نمایش داده می شوند و سایر سایت هایی که این قابلیت را ندارند از قسمت نتایج جستجو حذف می کند.
این دورهها میتوانند شما را گام به گام با مفاهیم پیشرفته، الگوریتمها و روشهای کاربردی هوش مصنوعی آشنا کنند و مهارتهای لازم برای کار با ابزارهای این حوزه را به شما بیاموزند. ویراستاری با هوش مصنوعی با ارائه قابلیتهای پیشرفته و کارآمد، تأثیر چشمگیری بر نحوه تولید و مدیریت محتوا دارد. به طور کلی، ویراستاری با AI و ویراستاران انسانی میتوانند با همکاری هم متون حرفهای و با کیفیت بالاتری را تولید کنند. حساسیت رنک برین به رفت و برگشتهای کاربر به صفحهی نتایج گوگل (Pogo-sticking)این فاکتور توصیفیست از بازگشت ناامیدانه کاربر به صفحه نتایج جست و جو! و نشان میدهد که محتوای سایت شما نتوانسته نیاز مخاطب را برآورده کند یا سایت شما به اندازه کافی جذاب و خواندنی نبوده و کاربر ترجیح داده دوباره به لیست نتایج گوگل برگردد و سایت دیگری را انتخاب کند.
رقص گوگل میتواند تاثیر قابلتوجهی بر رتبهبندی صفحات وب در نتایج جستجو داشته باشد. به همین دلیل، صاحبان وبسایت باید از این الگوریتم آگاه باشند و اقداماتی برای بهینهسازی صفحات خود برای آن انجام دهند. برای بهینهسازی صفحات برای الگوریتم رقص گوگل، محتوای صفحه شما باید برای کاربران مفید و جذاب باشد تا آنها را به کلیک کردن، ماندن در صفحه و تبدیل ترغیب کند. عملکرد موفقیت آمیز این الگوریتم باعث شده که جستجوی کاربران با کیفیت بیشتری همراه باشد. الگوریتم گورخر گوگل برای مقابله با فروشگاههای آنلاین تقلبی و وبسایتهایی که تجربه کاربری بدی دارند طراحی شده است. این الگوریتم به فروشگاههای معتبر و با تجربه کاربری خوب کمک میکند تا در نتایج جستجو بهتر دیده شوند.
همچنین، تولید محتوا با کیفیت و مفهومی که به نیازهای واقعی کاربران پاسخ دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است. از سوی دیگر، استفاده از کلمات کلیدی بیمعنی و اسپمی در محتوا باعث جریمه شدن و رتبهبندی پایینتر سایت میشود. الگوریتم برت که در اکتبر ۲۰۱۸ توسط گوگل معرفی شد، به عنوان یکی از مهمترین الگوریتمهای جستجوی گوگل در سالهای اخیر شناخته میشود. این الگوریتم با استفاده از مدلهای یادگیری عمیق، به درک عمیقتر زبان طبیعی و ارائه نتایج جستجوی مرتبطتر و دقیقتر به کاربران کمک میکند. الگوریتم مرغ مگس خوار که در سال ۲۰۱۳ توسط گوگل معرفی شد، با هدف بهبود درک مفاهیم جستجوها و ارائه نتایج مرتبطتر طراحی شده است. الگوریتم پنگوئن گوگل که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، به منظور مبارزه با لینکهای اسپم و بیکیفیت و بهبود کیفیت نتایج جستجو طراحی شده بود.
در نسخه اولیه الگوریتم Page Layout که با نام «Top Heavy» هم شناخته میشد، گوگل قصد داشت جلوی سایتهایی که تعداد زیادی تبلیغ را در بالای صفحات سایت خود قرار میدهند را بگیرد. چند ماه بعد مدیر تیم وب اسپم گوگل خبر آپدیت جدید این الگوریتم را در توئیتر منتشر کرد و همچنین اعلام کرد که Page Layout توانسته روی 0.7 درصد از کوئریهای انگلیسی تاثیر بگذارد. الگوریتم اسپم برین، یک سیستم امنیتی قوی است که توسط گوگل طراحی و توسعه یافته است تا در مقابل صفحات و وبسایتهایی که از تکنیکهای اسپم و کلاهسیاه استفاده میکنند، قرار بگیرد. الگوریتمی بر پایه هوش مصنوعی (AI) است که بهترین اطلاعات و نتایج را در پاسخ به جستجوی کاربران، نشان می دهد. این الگوریتم بر روی سایت های سازگار با دستگاه های تلفن همراه و بهبود تجربه کاربری در دستگاه های موبایل تأکید دارد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/