تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2023-09-22
CTR چیست؛ ۱۰ تکنیک افزایش نرخ کلیک تبلیغات یکتانت
برای سایتهای ارائهدهنده خدمات دامنه، هاست و سرور، CTR بالا به معنای جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد است. مهم است که هدفها، مخاطبان هدف و پیامهای تبلیغاتی شما با استراتژیهای تبلیغات PPC در توییتر هماهنگ شوند. تنظیمات دقیق هدفگیری و نظارت مداوم بر عملکرد تبلیغات نیز میتواند به بهبود عملکرد تبلیغات شما کمک کند. اگر کسب و کار شما محصولات فیزیکی یا دیجیتال میفروشد، تبلیغات PPC در توییتر میتواند به شما کمک کند تا محصولات خود را به مخاطبان معرفی کنید و کلیکهای بیشتری به سایت یا فروشگاهتان جلب کنید. شرکتها و مؤسسات بزرگ که به تبلیغات برندینگ و ارتقاء شناخت برند خود میپردازند، نیز میتوانند از تبلیغ کلیکی در لینکدین استفاده کنند تا شناخت کاربران نسبت به برند و محصولات آنها افزایش یابد.
در مورد نرخ کلیک، باید پیش از هر چیز، تعیین کنید که نرخ کلیک «خوب» از نظر شما چیست. این رقم میتواند با عوامل بسیاری همچون نوع تبلیغ، پلتفرمهای مورد استفاده، بازارهای عمودی هدف شما و سایر فاکتورها تعیین شود. مثلا در تبلیغات فیسبوکی، صنایعی مانند رستورانها و املاک نرخ کلیک بالاتری دارند (۲.۲۹% و ۲.۴۵%)، در حالی که حوزههای پیچیدهتر مانند بیمه نرخهای پایینتری نشان میدهند (۰.۸۸%). در حالی که در گوگل ادوردز (Google Adwords)، میانگین نرخ کلیک بر روی تبلیغات نمایشی رستورانها و مواد غذایی برابر با ۸.۶۵% است، که بسیار بالاتر از میانگین کلی ۰.۴۶% برای تمامی صنایع است.
با تبلیغ کلیکی میتوانید تبلیغات خود را بهطور دقیق به مخاطبان هدف مرتبط نمایش دهید. انتخاب کلمات کلیدی مرتبط با کسبوکار و محصولات شما، به شما اجازه میدهد تا آگهیهایتان فقط برای افرادی نمایش داده شود که دنبال محصولات یا خدمات مشابه هستند. برگه کاوش یا اکسپلور، صفحهای است که در آن کاربران محتوا و حسابهای کاربری جدید را براساس علایق خود کشف میکنند. بیش از ۵۰ درصد از کاربران اینستاگرام هر ماه به بررسی این برگه میپردازند، بنابراین محل خوبی برای تبلیغ است. این تبلیغات به صورت مستقیم در اکسپلور نمایش داده نمیشوند، بلکه بعد از کلیک کاربر روی عکس یا ویدیویی مرتبط، به نمایش داده میشوند. از آنجاییکه محتوای این برگه همواره در حال تغییر است، تبلیغات اکسپلور به کسب و کارها اجازه میدهد تا در کنار محتوای فرهنگی و پرطرفدار به نمایش درآیند.
ساعت کاری
نرخ کلیک نسبت افرادی است که روی یک تبلیغ، لینک، ایمیل و… کلیک میکنند، به کل افرادی که آن را بهطور کلی مشاهده کردهاند. Ctr بیانگر تعداد کلیک کاربران بر روی آگهی تبلیغاتی، بر حسب تعداد بازدید از آن است. Ctr بیانگر تعداد کلیک روی یک بنر تبلیغاتی مشخص به ازای کل تعداد بازدیدهای آن است که به صورت درصد بیان میشود.
استوریها به کاربران این امکان را میدهند که در مدت زمانی کوتاه (۱۵ ثانیه) پیامی را به مخاطبان خود منتقل کنند. این ویژگی به دلیل رؤیتپذیری بالا و همچنین فرمت جذاب و سریع، به یکی از گزینههای اصلی تبلیغاتی در اینستاگرام تبدیل شده است. در ادامه، به بررسی انواع تبلیغات در اینستاگرام، استراتژیهای موفق، ابزارهای بهینهسازی و روشهای افزایش بازدهی تبلیغات میپردازیم. در دنیای تبلیغات آنلاین، دیگر روشهای سنتی مانند بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی، آنچنان که باید، کارآمد نیستند. کاربران امروزی تمایل دارند که با برندها تعامل داشته باشند، داستان آنها را بشنوند و تجربهای شخصیسازیشده دریافت کنند.
تبلیغات موفق در اینستاگرام نیازمند استراتژیهای دقیق، شناخت مخاطب، استفاده از محتوای جذاب و بهینهسازی مداوم است. با استفاده از استراتژیهایی مطرح شده، میتوانید تبلیغات خود را به بهترین نحو ممکن طراحی و اجرا کنید. در نهایت، ترکیب این اصول با استفاده از ابزارهای پیشرفته اینستاگرام میتواند به کسبوکار شما کمک کند تا به نتایج ملموس و پایدار دست پیدا کنید. از تبلیغات استوری و فید گرفته تا تبلیغات ریلز و شاپینگ، هر یک از این فرمتها میتوانند با استراتژیهای مناسب، به افزایش تعامل و فروش کمک کنند. بنابراین، انتخاب نوع تبلیغات بستگی به اهداف برند و مخاطبان هدف شما دارد. صباویژن، بزرگترین آژانس تبلیغات آنلاین، با بیش از ۲۰ سال تجربه در ایجاد کمپینهای تبلیغاتی، به شما کمک میکند که CTR خود را بهبود دهید.
به طور خلاصه میتوان گفت که در هر جایی از فضای آنلاین که گزینهای برای کلیک کردن وجود داشته باشد، نرخ کلیک دارای اهمیت خواهد بود. مثلاً تصویر زیر، استفاده از میانگین نرخ کلیک لینکهای سایت در نتایج سئو میباشد. الگوریتمهای اینستاگرام بر اساس نرخ تعامل به دیده شدن بهتر پستها کمک میکنند.
برای مثال، فرض کنید یک اپلیکیشن برای فروش لباس دارید و مهمترین تبدیل شما، یک رویداد خرید است. ممکن است در تجزیهوتحلیل خود متوجه شوید که CTR موجود در شبکۀ A به میزان ۱۰% است، درحالیکه CTR موجود در شبکۀ B فقط ۷% است. بااینحال، شبکۀ A دارای نرخ تبدیل %۵ است، درحالیکه شبکۀ B دارای نرخ تبدیل 20% است. در این حالت، شبکۀ B، بهرغم داشتن CTR کمتر، نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بهتری دارد. Ctr برابر نسبت تعداد کل کلیکها بر روی بنر نمایشی به کل بازدیدهای آن ضربدر عدد 100 است به عنوان مثال نرخ کلیک برای یک آگهی که به ازای 2000 بازدید، 100 کلیک داشته است برابر با 5 درصد است.
نرخ کلیک در تبلیغات یکی از شاخصهایاصلی میزان مؤثر بودن کمپین است که میتواند بهصورت تعداد کل کلیکهای انجامشده بر روی یک تبلیغ درمقایسه با تعداد کل دفعات نمایش تبلیغ، تعریف شود. نرخ کلیک نسبت بین کلیکها وبازدیدها است که به شکل درصد محاسبه میشود. کاربران از مرورگرها و دستگاههای هوشمند مختلفی برای گردش در اینترنت و شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. آگهیهای رسپانسیو یا واکنشگرا بهطور خودکار اندازه، ظاهر و قالب خود را متناسب با فضا تنظیم میکنند و موجب آزار مخاطب در بازدید و کلیک نمیشوند. آژانسهای تبلیغاتی برای تبلیغ در تلگرام یا اینستاگرام، متناسب با نوع کسبوکار، برای پروموت محتوای آن، پیج یا کانال معرفی میکنند؛ کانالها و صفحات بانوان، کودکان، تکنولوژی، اقتصادی، خبری یا ورزشی. یکی دیگر از راههای متفاوتبودن، درمان کوری بنری و درنتیجه افزایش کلیک بنر تبلیغاتی، افزودن حرکت و تعامل با محتواست.
در حال حاضر، شویراد در زمینههای مختلف تبلیغات دیجیتال نیز فعال است و به عنوان یکی از قدیمیترین و قدرتمندترین آژانسهای تبلیغاتی در حوزه سوشال مدیای ایران شناخته میشود. ویدئوهایی که در فید اینستاگرام شما قرار میگیرند (مثل ۱۵ ثانیهی اول از ویدئوهای IGTV شما) به صورت پیشفرض، در حالت بیصدا قرار دارند و مخاطب باید حالت بیصدا را غیرفعال کند تا صدای آنها را بشنود. چون IGTV به شما این امکان را میدهد تا ویدئوهایی به طول ۶۰ دقیقه منتشر کنید، دلیل نمیشود که از اصل کوتاه بودن ویدئو غفلت کنید.
با این حال، در دنیای امروز، تبلیغات دیجیتال به دلیل کارایی بیشتر، محبوبیت بالاتری پیدا کرده است. اگر میخواهید فالوورها با شما تعامل داشته باشند، شما هم باید با آنها در تعامل باشید. برای داشتن تعامل، شما باید به صفحات رقبا رفته و کامنتهای آنها را مشاهده و لایک کنید. با این کار نوتیفیکیشن لایک برای مخاطبان هدف ارسال میشود و احتمالاً پیج شما را بررسی میکنند. اگر محتوای جذابی داشته باشید، با شما تعامل برقرار کرده و ممکن است فالوو کنند.
تبلیغات موثر در اینستاگرام به معنای بهرهگیری از تکنیکهای پیشرفته بازاریابی دیجیتال برای جلب توجه, افزایش تعامل و تبدیل کاربران به مشتریان وفادار است. در دنیای امروز که رقابت بین برندها به اوج خود رسیده, داشتن استراتژی تبلیغاتی هوشمندانه در اینستاگرام دیگر یک انتخاب نیست, بلکه ضرورتی غیرقابل انکار است. تنها طراحی محتوای زیبا کافی نیست؛ ترکیب خلاقیت, تحلیل دادههای رفتار کاربران و اجرای کمپینهای هدفمند, کلید موفقیت در این پلتفرم است.
استفاده از ابزارها و تجزیهوتحلیلها به تبلیغدهندگان امکان میدهد کلمات کلیدی با ارزش بالا را کشف و کمپینهای خود را مطابق با آن بهینهسازی کنند. موفقیت یک کمپین تبلیغات کلیکی به نظارت مداوم و تجزیهوتحلیل دادهها وابسته است. معیارهای عملکرد کلیدی مانند نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل (Conversion Rate) و بازگشت سرمایهگذاری (ROI) اطلاعات ارزشمندی ارائه میدهند. از این دادهها برای بهبود عملکرد کمپین و کسب نتایج بهتر استفاده کنید. با گسترش روز افزون اینترنت و رقابت فزاینده در بازارهای آنلاین، استفاده از تبلیغ کلیکی برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش بسیار اهمیت زیادی در مدیریت تبلیغات پیدا کرده است.
اگر بخواهیم در موردافزایش نرخ کلیک واقعاً جدی باشیم، این که تنها به طور مختصر با مخاطب خود مواجه شویم و چند واقعیت در مورد علایق آنها یاد بگیریم کافینیست. درباره چیزهایی فکر کنید که به نظر آنها بیشترین جذابیت را دارد یا برایالهام گرفتن، موفقترین تبلیغاتتان را مرور کنید. کار روی نسخه تبلیغتان میتواند نرخ کلیک تبلیغات شما را به میزان قابل توجهیافزایش دهد، بهخصوص اگر با تحقیق عمیقدرمورد مخاطبان، پشتیبانی شده باشد. هشتگها در بسیاری از شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام استفاده میشوند. درباره ترند حوزه کسب و کار خود و یا هشتگهای ترند روز تحقیق کنید و هشتگهایی که به متن شما مرتبطاند را به کار ببرید تا شانس دیده شدن توسط مخاطبین هدف را بیشتر کنید. هر چه بتوانید در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرید (افرادی که مخاطب هدف شما هستند)، احتمال جذب کلیک و افزایش نرخ کلیک بیشتر خواهد بود.
از آگهیهای کلیشهای و بیهیجان خودداری کنید و بهجای آن بر روی ایجاد محتوای جذابیتباز متمرکز شوید. این گزینه از سال 2020 راهاندازی شده است و باعث کاهش هزینه تبلیغاتی و افزایش نتایج میشود. پینترست به طور خودکار در طول روز و هر روزه میزان پیشنهادهای شما را تنظیم میکند تا حاصل بهترین نتیجه را با کمترین هزینه کسب کنید. تبلیغات کلیکی شما نه تنها به مخاطبان در شبکه رو به رشدی از اپهای موبایل با کیفیت بالا خواهد رسید، بلکه به خوراک اینستاگرام مخاطبان شما نیز خواهد رسید زیرا فیسبوک مالک این پلتفرم نیز است. محل قرارگیری آگهی شما در صفحه نتایج جستجو نیز میتواند تعرفه تبلیغات PPC را تعیین کند.
درگیرکردن مخاطب یکی از بهترین استراتژیهای فروش محسوب میشود و تا مدتها نام برند و حس خوب آن را در خاطر او باقی میگذارد. این مدل تبلیغات بر اساس رفتار کاربران، جستجوهای آنها و خریدهای قبلیشان اجرا میشود. برای مثال، اگر کسی «بهترین مدلهای ساعت هوشمند» را جستجو کند، احتمالاً تبلیغات فروشگاههای موبایل و ساعتهای هوشمند را خواهد دید. از یک یا دو کلمه کلیدی متمرکز بر موضوع تبلیغ یا مخاطب هدف در تیتر و متن خود استفاده کنید. به عواطف و نیازهای مخاطبین خود توجه کرده و مشکلی را برایشان حل کنید (این راه حل را در متن خود بیان کنید). به جای آنکه از برند و محصولتان تعریف کنید، از راهکاری که برای رفع نیاز مخاطب و نتایج مثبت آن راهکار صحبت کنید.
همچنین، پینترست نیز مانند سایر شبکههای اجتماعی، به شما امکان میدهد نتایج و عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی و تحلیل کنید تا بهبودهای لازم را انجام دهید و کمپینهای تبلیغاتی خود را بهترین شکل ممکن ارتقا دهید. برای انجام تبلیغات کلیکی در پینترست، میتوانید از پلتفرم تبلیغاتی پینترست یا همان «پینترست ادز» استفاده کنید. این ابزار به شما امکان میدهد تبلیغات خود را به صورت هدفمند و موثر به کاربران پینترست نمایش دهید. تبلیغات کلیکی یا PPC (Pay Per Click)، یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغات آنلاین است که برای جذب مخاطبان و جلب ترافیک به وبسایتها استفاده میشود. در این مدل تبلیغات، شما فقط زمانی هزینه میکنید که کاربران روی آگهی شما کلیک کنند. این باعث میشود که این نوع تبلیغات بسیار موثر و هدفمند نسبت به ترافیک ورودی سایت واقع شود.
تاثیر CTR یا نرخ کلیک بر سئو وب سایت
تا اینجا با تبلیغ پیج در اینستاگرام آشنا شدیم و روشهای آن را آموختیم. در ادامه یکی از مهمترین روشهای تبلیغ پیج در اینستاگرام یعنی تبلیغات اسپانسری را توضیح میدهیم. اینستاگرام به عنوان یکی از پلتفرمهای مهم تبلیغاتی، در حال تغییر و تحول است و برندها باید آماده سازگاری با این تغییرات برای استفاده بهینه از امکانات آن باشند. هدفگذاری درست نه تنها هزینههای تبلیغات شما را کاهش میدهد بلکه باعث میشود تبلیغات شما به افرادی نمایش داده شود که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند. در ادامه، به معرفی برخی از مهمترین ابزارها و تکنیکهای بهینهسازی تبلیغات در اینستاگرام خواهیم پرداخت. به میانگین CTR برای صنعت خود نگاه کنید و سپس تصمیم بگیرید که کم است یا خیر.
تبلیغات استوری اینستاگرام، تبلیغات تصویری یا ویدیویی تمام صفحه هستند که بین استوریهای کاربران نمایش داده میشوند. استوریها، بخشی از اینستاگرام هستند که بیشتر مورد توجه کابران هستند و روزانه بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر آنها را مشاهده میکنند. بنابراین تبلیغات درون استوری نرخ تعامل بالاتری نسبت به تبلیغ پیج اینستاگرام در فید دارد. اگر در سایر شبکههای اجتماعی و پیامرسانها مانند تلگرام، توییتر، فیسبوک یا لینکدین، فالوور و نرخ تعامل بالایی دارید، از این شبکهها برای تبلیغ پیج اینستاگرام خود بهره بگیرید.
اگر به دنبال تأثیرگذارترین روش تبلیغات در فروش هستید، هدفگذاری بر اساس کلمات کلیدی میتواند گزینه مناسبی باشد. برای مثال، اگر فردی عبارت «بلیط قطار گرگان تهران» را جستجو کند، تبلیغ صفحه فروش بلیط این مسیر در یک سایت معتبر گردشگری میتواند در صدر نتایج جستجو نمایش داده شود. این روش به شما امکان میدهد که تبلیغات خود را در وبسایتها، اپلیکیشنها یا حتی بخشهای خاصی از یک صفحه نمایش دهید.
اگر بودجهای را برای تبلیغ در شبکههای اجتماعی اختصاص دادهاید، حتما اینستاگرام را جزو گزینههای خود در نظر بگیرید. چراکه 27 درصد از کاربران شبکههای اجتماعی میگویند که محصولات و برندهای جدید را از طریق تبلیغات مییابند. از طرف دیگر، تبلیغات اینستاگرام میتواند به بیش از 1.2 میلیارد نفر یا 20 درصد از جمعیت بالای 13 سال جهان برسد. در ادامه فهرست دلایلی را مطرح میکنیم که اهمیت تبلیغ پیج در اینستاگرام را بیان میکند. بسیاری از برندها و کسبوکارها از این پلتفرم استفاده میکنند، به همین دلیل جلب توجه مخاطب و کسب جایگاه برتر در فید کاربران میتواند دشوار باشد.
در کمپینهای پیامکی هم میتوانید به آمار و ارقام موجود تکیه کنید و زمان مناسب برای ارسال پیامک را پیدا کنید. بهتر است تبلیغ را هم در همان زمان که اوج مصرف و نیاز است، نمایش دهید. قطعا دیدهاید در کنار توضیحات و عنوان در گوگل یک سری نشانهگذاریها هم وجود دارد که در چشم کاربر موثر است. جدا از عنوان، این توضیحاتی که زیر عنوان نشان داده میشود، باید باعث ترغیب کاربر برای کلیککردن شود، طوری که حس کند الان چه چیزی در انتظارش است.
تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم میرساند. با توجه به فضای تبلیغاتی مورد استفاده، مدلهای مختلفی از تصاویر میتوانند اثربخشی داشته باشند (مثلاً در لینکدین، تصاویر کسب و کاری و رسمی بهتر جواب میدهد). برای فهمیدن اینکه چه نوع تصویری برای چه مکانی مناسبی است، آزمون مقایسهای دوگانه (تست A/B) را اجرا کنید تا بفهمید کدام تصویر بهتر از بقیه برای شرکت شما جواب میدهد. درک مفهوم نرخ کلیک و راههای افزایش آن برای بهبود عملکرد کمپینهای تبلیغاتی گوگل ادز به ویژه کمپینهای سرچ ضروری است. اینستاگرام چندین فرمت تبلیغاتی از جمله تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدیویی، آگهی چند اسلایدی و استوری ارائه میدهد. در نظر بگیرید که کدام قالب با اهداف کمپین شما و ترجیحات مخاطبان هدف شما هماهنگی بیشتری دارد.
استراتژیهای بازاریابی شبکههای اجتماعی باید با اهداف کلی کسب و کار مرتبط و همراستا باشند. برای مثال هدف کسب و کار شما ممکن است ایجاد آگاهی از برند، افزایش فروش یا ترافیک وبسایت باشد. پس از تعیین اهداف به بررسی رقبا بپردازید و حساب کاربری اینستاگرام خود را به طور مجدد مورد بررسی قرار دهید تا متوجه شوید به چه میزان به بازار هدف خود دست یافتهاید.
برای اینکه تبلیغات شما بیشترین تأثیر را داشته باشد، باید رنگها و تصاویری را انتخاب کنید که بهدرستی پیام و هویت برند را منعکس کنند و در عین حال احساسات مثبتی را برانگیزند. برای مثال، رنگهای گرم مانند قرمز و زرد باعث ایجاد حس هیجان و فوریت میشوند، در حالی که رنگهای سرد مثل آبی حس آرامش و اعتماد را تقویت میکنند. انتخاب محتوای بومیسازی شده از مهمترین عواملی است که به تأثیرگذاری حداکثری تبلیغات کمک میکند.در واقع، انجام تبلیغات غیرمستقیم از ظریفترین نکاتی است که به تبحر و هنر قابل توجهی نیازمند است. تجربه نشان داده است که محتوای تبلیغاتی بومی و غیر مستقیم بازخورد بیشتری دریافت کرده و مشارکت و تعامل کاربران بیشتری را به خود جلب میکنند. شما به دنبال رسیدن به چه چیزی هستید؟ آیا میخواهید آگاهی از برند خود را بالا ببرید؟ یا اینکه میخواهید فروش خود را افزایش دهید؟ شاید هم میخواهید تعداد مخاطبان خود را بالا ببرید. اهداف شما هر چیزی باشد، باید پیش از شروع کمپین تبلیغاتی خود در اینستاگرام، باید این اهداف را کاملا مشخص کنید.
اگر شما یک طراح، هنرمند یا شرکت مرتبط با طراحی، هنر و … هستید، تبلیغات کلیکی در اینستاگرام میتواند به شما کمک کند تا آثار خود را به نمایش بگذارید و جذب مشتریان و هواداران جدید کنید. این سایتها همگی ابزارهای قدرتمندی هستند که به تبلیغدهندگان اجازه میدهند تا به کمک تنظیمات مختلف، تبلیغات خود را به مخاطبان هدف خود نمایش دهند و نتایج موثری را از تبلیغ کلیکیشان بهدست آورند. تبلیغات IGTV، تبلیغات ویدیویی هستند که پس از کلیک کابر برای تماشای IGTV پخش می شوند و حداکثر میتوانند ۱۵ ثانیه باشند.
در آینده، خریدهای آنلاین از طریق اینستاگرام احتمالاً بیشتر و راحتتر خواهد شد، که فرصتهای جدیدی برای برندها در جهت افزایش فروش آنلاین ایجاد خواهد کرد. با رشد محتوای ویدئویی در شبکههای اجتماعی، اینستاگرام نیز به طور فزایندهای بر ویدئوهای کوتاه تأکید میکند، به ویژه با معرفی ویژگیهایی مانند ریلز (Reels). این قابلیت به برندها این امکان را میدهد که محتوای تبلیغاتی خود را به روشی خلاقانه و جذابتر به نمایش بگذارند. ویدئوهای کوتاه در ریلز به دلیل تاثیرگذاری بالاتر و قابلیت اشتراکگذاری بیشتر، به سرعت در حال محبوبیت هستند. پیشبینی میشود که در آینده، ویدئوهای تبلیغاتی در اینستاگرام نسبت به دیگر فرمتها بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.
- {
- CTR شما برای بازاریابی ایمیلی، اطلاعات مهمی درمورد کمپین شما میگوید و یکی از مهمترین معیارها در کمپین بازاریابی ایمیلی است. |}
- اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین و قدرتمندترین پلتفرمهای شبکههای اجتماعی در دنیای دیجیتال، ابزاری عالی برای برندها و کسبوکارها به شمار میرود. {
- کسب و کارهای مرتبط با ورزش، تجهیزات و وسایل ورزشی و … نیز میتوانند از تبلیغات PPC در اینستاگرام بهرهمند شوند. |}{
- همچنین در ساعت اولیه انتشار محتوا باید حواستان باشد که پاسخ کامنتها را در همان لحظه بدهید. |}
- هرچه دایرهٔ هدفگیری مخاطبان کوچکتر باشد و تبلیغ را دقیقاً به دست مخاطب هدف خود برسانید، نرخ کلیک هم بیشتر میشود.
- همچنین فعالیتهای ایونت مارکتینگ خود را میتوانید از طریق ایمیل به اطلاع مشترکان برسانید.
شبکه اجتماعی
|}برای مثال، سایت همراه مکانیک که در زمینه خرید و فروش خودرو فعالیت دارد، فضایی را برای تبلیغات در اختیار برندهای مرتبط قرار میدهد. در عکس مجموعه “سعادت رنت” که در حوزه اجاره خودرو فعالیت میکند، از این فرصت برای نمایش تبلیغ بنری خود استفاده کرده است. در گوگل و دیگر پلتفرمهای تبلیغاتی، میتوان با بهرهگیری از دادههای موجود، تبلیغات را مستقیماً به گروههای خاصی از مخاطبان نمایش داد. این روش، تأثیر تبلیغات پولی را به میزان قابلتوجهی افزایش میدهد و میتواند نقش پررنگی در رشد فروش داشته باشد. کاپریلا، به عنوان یک سرویس تبلیغات کلیکی هدفمند، با مناسبترین هزینه، بالاترین کیفیت و بازدهی از تبلیغات را ایجاد میکند. از سوی دیگر، کاپریلا با نمایش محتوای مناسب و مرتبط با صفحه به صفحه یک وبسایت، بیشترین درآمد از تبلیغات را برای وبسایتها ایجاد میکند.
✔️ منظور از CTR ارگانیک، وقتی است که سایت شما بهشکل طبیعی (نه با تبلیغات در گوگل) در بین نتایج قرار بگیرید و کاربران روی آن کلیک کنند. نتایج جستجوی مرتبطترین کلیدواژههای خود را مطالعه کنید و بررسی کنید که کدام تبلیغها بهترین عملکردرا دارند یا از راهحلهای غیرمعمول جدید الهام بگیرید. از این طریق نهتنها میتوانید برای کمپینهایتانچیز تازهای به دست آورید بلکه میتوانید از خطاهای دیگران درس بگیرید.
در ادامه، به شش تکنیک مؤثر برای بهینه سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام خواهیم پرداخت. همچنین به بررسی اهداف انجام تبلیغات در این شبکهی اجتماعی محبوب خواهیم پرداخت و روشهای جایگزین تبلیغات در اینستاگرام را به شما معرفی میکنیم. تنها کافی است که با شناخت دقیق مخاطبان هدف و بررسی نیازهای ایشان، بهترین محتوای تبلیغاتی شخصیسازی شده را به هر گروه، فرد یا جامعه از مشتریان احتمالی، نمایش دهید. با آگاهی از میزان نرخ کلیک خوری آگهی، جایگاه آگهی در نتایج گوگل (SERP) و فراخوانی به اقدامها را مقایسه خواهید کرد تا بفهمید کدام یک بیشترین کلیک را به دست میآورد. استفاده از افزونههای گوگل ادز یکی از بهترین گزینهها برای افزایش نرخ کلیک سایت میباشد. سایت لینکها به عنوان یکی از مهمترین افزونههای تبلیغاتی چه در دنیای سئو و چه برای تبلیغات افزونههای جادویی هستند که مخاطب را از سردرگمی نجات میدهند.
برای استفاده از این نوع تبلیغ باید حساب کاربری خود را در Google Merchant Center ایجاد کنید. در جدول زیر میتوانید اطلاعات دقیقتری درباره تعداد کاربران ماهانه، بازه سنی و کاربرد هر شبکه اجتماعی پیدا کنید تا بهترین پلتفرم را برای انتشار تبلیغات خود انتخاب کنید. با توجه به اینکه ۸۸.۰۲ درصد از جستجوهای کاربران در آسیا در گوگل انجام میشود ( Statcounter)، تبلیغات در این پلتفرم میتواند تأثیر بسزایی داشته باشد.
اگر بودجهی زیادی در دسترس دارید، کمپین خود را به کمپینهای کوچکتر تقسیم کند. در پایان هر کدام از این کمپینها میتوانید نتایج را بررسی کرده و استراتژی خود را بر اساس این نتایج، مشخص کنید. یکی از مهمترین نکاتی که برای تبلیغات در اینستاگرام باید رعایت کنید، بهینهسازی پروفایل است. بنابراین، خیلی مهم است که اگر میخواهید از حساب کاربری اینستاگرام خود برای تبلیغات استفاده کنید، حتما پروفایلی حرفهای بسازید. در ادامه چندین نکته برای ساخت یک پروفایل حرفهای در اینستاگرام به شما آموزش خواهیم داد. بازاریابی پیامکی به شما امکانات متعددی برای ایجاد تبلیغات هدفمند متمرکز بر افزایش نرخ کلیک را ارائه میکند.
این تبلیغات معمولا دارای تصاویری پر جنبوجوش، متن مختصر، و یک فراخوان (CTA) برای تشویق کاربران به اقدامی خاص هستند. لینکها یا تبلیغاتی که در موقعیتهای بالاتری از صفحه قرار دارند، معمولاً CTR بیشتری دریافت میکنند. عبارات فراخوان به اقدام (Call to Action) مانند “همین حالا بخوانید” یا “بیشتر بدانید” میتوانند کاربران را به کلیک ترغیب کنند. این عبارات ساده اما قدرتمند میتوانند تأثیر زیادی در افزایش CTR داشته باشند.
تبلیغات پولی میتواند با هدف قرار دادن مخاطبان خاص، نتایج سریع و کارآمدتری در کسبوکار شما به همراه داشته باشد و این نتایج قابل اندازهگیری هستند. حالا تصمیم گرفتم برای برخی از محصولاتم مثل «پوشک بچه» از تبلیغات گوگل استفاده کنم. وقتی حوزه کاریام را در کیورد پلنر وارد میکنم؛ کیورد پلنر بر اساس سرچ کاربر فارسی زبان، انواع کلمه کلیدی و همچنین میانگین هزینه تبلیغ کلمات را به من نشان میدهد. در حالیکه تصاویر ممکن است در ابتدا توجه را به خود جلب کنند، متنی که به خوبی نوشته شده باشد میتواند تعامل را افزایش دهد و اقدامات مورد نظر کاربران را هدایت کند.
تمامی عناصر بصری، از جمله رنگها، فونتها و تصاویر، باید با هویت و شخصیت برند کاملاً هماهنگ باشند. این هماهنگی به برند کمک میکند تا انسجام و یکپارچگی در پیامهای تبلیغاتی خود را حفظ کرده و در ذهن مخاطب ماندگار شود. آشنایی با برند از اصلیترین اهداف کسب و کارهای نوپا است.به این ترتیب، شما میتوانید برند خود را به کاربران معرفی کرده و در این زمینه اطلاعرسانی کنید. در انتخاب سفیر برند یا اینفلوئنسر برای تبلیغات برند و محصولات خود باید به مثبت بودن و محبوبیت او توجه داشته باشید.
بنابراین هر چقدر نرخ تعامل پیج بالاتر باشد، احتمال موفقیت آن پیج و کسب و کار هم بالاتر است. در این مقاله از کارینو به بررسی راه های افزایش تعامل در اینستاگرام پرداختیم. همچنین 12 مورد از راهکار های بالا بردن تعامل اینستاگرام را هم بررسی کردیم. اگر شما هم در زمینه افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرام نظر یا تجربه ای دارید، در بخش نظرات آن را با ما و سایر مخاطبان کارینو به اشتراک بگذارید. نخست، CTR به شما کمک میکند تا میزان جذابیت عنوانها، متا دیسکریپشنها و محتوای بصری را بسنجید.
تعداد بسیاری تجربه و توصیه مختلف درمورد نحوهی افزایش نرخ کلیک متناسب با نیازهایهر کسبوکار مشخصی وجود دارد، اما مهمترین گام برای رسیدن به هدفتان، تعیین آن به طور واضحاست. علاوهبر این، بهرهگیری از کلماتی که احساس کمبود وقت، از دست دادن فرصت و فوریت را به مخاطب منتقل میکنند، در عناوین تبلیغاتی استفاده کنید. این مورد با ترغیب مشتری به هرچه سریعتر کلیک کردن روی لینک شما، موجب افزایش نرخ کلیک خواهد شد. هنگامی که مخاطب تبلیغات همسان یا نیتیو را مشاهده میکند، معمولاً تصور میکند که این محتوا پیشنهادهایی از سمت موتور جستجوی گوگل، سایت میزبان یا شبکههای اجتماعی است. تنها با برچسب کوچک “Ad” یا “Sponsored” در گوشه تبلیغ مشخص میشود که این یک محتوای تبلیغاتی است. برای موفقیت در تبلیغات شبکههای اجتماعی، باید پلتفرم مناسب را انتخاب کرده و در مرحله بعدی، محتوای متناسب را منتشر کنید.
فید اینستاگرام همان صفحهی اصلی حساب کاربری اینستاگرام شما است که پستهای شما تا ابد در آن باقی میمانند و بر خلاف استوریها، بعد از گذشت ۲۴ ساعت پاک نمیشوند. برگزاری رویدادها یکی از انواع کمپینهای تبلیغاتی و بازاریابی برندها است. اول؛ CTR بالا باعث علاقه، تعامل، ترافیک و تبدیلهای احتمالی برای کسب و کار شما میشود.
در ایران, به دلیل رفتار کاربرانی که به استوری و ویدیوهای کوتاه علاقه زیادی دارند, استفاده از تبلیغات استوری و Reels بازدهی بالایی دارد. در واقع اگر استراتژی بازاریابی رسانههای اجتماعی شما موثر و عالی باشد، میتوانید فالوورهای اینستاگرام خود را به مشتری تبدیل نمایید. حتی میتوانید در ایمیل مارکتینگ خود، لینک اینستاگرام خود را قرار دهید تا مخاطبان شما را دنبال کنند. حتی میتوانید اطلاعات پستهای شبکه اجتماعی خود را در وبسایتتان به اشتراک بگذارید یا در مورد شبکههای اجتماعی خود در وبلاگتان بنویسید.
تبلیغ در اینستا